سخن مدیریت

 

با عرض سلام و خسته نباشید

چنانچه دوست دارید روزانه جدید ترین مطالب به ایمیل شما فرستاده شود در لینک مشترک گرامی

.عضو شوید تا جدید ترین مطالب بدون سر زدن به سایت برایتان ارسال شود

 

                                      با تشکر  :مجله سلامت

کتاب الکترونیکی راهنمای بیماریهای شایع پوست و مو

 

www.behzadmasoom.in

نام کتاب

نویسنده

نوع فایل

تعداد صفحات

حجم کتاب

راهنمای بیماریهای شایع پوست و مو

دکتر محسن فیاض

PDF

۸۶

۲ مگابایت

دانلود - MAHU.IR

احساس شادی و رضایت از زندگی از شاخص های اصلی سلامت روان هستند

 

www.behzadmasoom.blogfa.com

احساس شادی و رضایت از زندگی از شاخص های اصلی سلامت روان هستند

ادامه نوشته

پیش از یائسگی تا یائسگی

www.behzadmasoom.blogfa.com

یائسگی، خطر افزایش وزن را با خود به همراه دارد. در این زمان، باید یک استراتژی درست غذایی برای خود تعیین کنید....
ادامه نوشته

www.behzadmasoom.blogfa.com

تغییرات ژنتیکی باعث می شود که نسل آینده با نواقص بسیار زیادی به دنیا بیایند ، عقب ماندگی ذهنی ، نوزادان ناقص الخلقه و ...

ادامه نوشته

7 راه رهایی از کمر درد

www.behzadmasoom.blogfa.com

درد کمر در دوران بارداری بسیار همه گیر است. دلایل شایع دردهای پشت و کمر در دوران بارداری شامل افزایش وزن، تغییر مرکز ایستایی بدن، عدم توازن عضلانی، تغییرات هورمونی (استروژن و ریلاکسین) است

ادامه نوشته

استفاده مداوم از ژل های شستشوی بانوان محیط واژن را برای رشد قارچ ها هموار می کند

www.behzadmasoom.blogfa.com

 

یک متخصص زنان و مامایی تاکید کرد: «در صورت استفاده مداوم و طولانی مدت از ژل های بهداشتی شستشوی بانوان ممکن است PH واژن تغییر کند که خود عاملی برای رشد قارچ ها و میکروب ها است.»
دکتر اشرف السادات جمال در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«ژل های بهداشتی شستشوی بانوان در صورتی که هفته ای یک بار استفاده شود مشکلی برای فرد بوجود نمی آورد اما به صورت کلی مصرف این ژل ها را توصیه نمی کنیم و در صورتی که خانمی مرتب استحمام کرده و بهداشت فردی را رعایت کند دیگر نیازی به استفاده از این ژل ها نیست.»
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:«در صورت استفاده مداوم و طولانی مدت از ژل های بهداشتی شستشوی بانوان ممکن است PH واژن تغییر کند که خود عاملی است برای رشد قارچ ها و میکروب ها و ممکن است موجب بروز حساسیت در برخی افراد شود و در صورت تشخیص و تجویز پزشک زنان مجاز به استفاده از این ژل ها هستند.»


آشنایی با نشانه‌های اعتیاد به فیس‏بوك

www.behzadmasoom.blogfa.com

سینتیا نیوتن» دختری 12ساله دارد. یك روز دختر او برای انجام تكالیف مدرسه از «سینتیا» كمك خواست ولی این مادر نمی‌توانست به فرزند كمك كند زیرا به شدت مشغول «فیس‏بوك» بود. دختر به اتاق خود رفت و ای‌میلی برای مادرش فرستاد و از او كمك خواست ولی «سینتیا» آن را هم ندید زیرا باز هم سخت مشغول «فیس‏بوك» بود. «سینتیا» می‌گوید: «من معتاد فیس‏بوكم. من در فیس‏بوك غرق می‌شوم. این موضوع اسباب سرافكندگی من شده است.»

ادامه نوشته

روش های ماساژ دادن

www.behzadmasoom.blogfa.com

 

ماساژ یکی از روش‌های طب مکمل و جایگزین است که روز به روز بر تعداد کسانی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند اضافه می‌شود. در یک تعریف کلی ماساژ به فشار دادن و کشش پوست، عضلات، تاندون‌ها و مفاصل گفته می‌شود.

ادامه نوشته

 

www.behzadmasoom.blogfa.com

یک فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی تاکید کرد:« در بروز آلرژی عوامل ژنتیک نقش بسزایی دارد اما عوامل محیطی نیز می تواند کمک کننده باشد و گاهی فعالیت و ورزش فرد در هوای مملو از آلاینده ها و عوامل آلرژن و گرده گیاهان می تواند باعث تشدید بیماری این افراد شود.»

ادامه نوشته

وزوز گوش؛ علل و درمان آن

 

www.behzadmasoom.blogfa.com

این عارضه یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را هم از نظر روحی و روانی و هم جسمی درگیر می‌کند و در واقع اسم آن را سرطان دستگاه شنوایی گذاشته‌اند.

ادامه نوشته

طریقه بانداژ دست و پا

www.behzadmasoom.blogfas.com

 

آیا تا به حال هنگام بانداژ یک زخم دچار مشکل شده‌اید؟ آیا می‌دانید نحوه باندپیچی هر عضو متفاوت بوده و برای جلوگیری از باز شدن بانداژ نیاز به آموزش و مهارت لازم دارید؟

ادامه نوشته

چه چیزی باعث دل‌درد می‌شود؟

www.behzadmasoom.blogfa.com

 

دل درد از جمله دردهای موجی است؛ یعنی گاهی آنقدر شدید می‌شود که فرد حتی نمی‌تواند نفس بکشد و گاهی درد فروکش می‌کند. فرد مبتلا به دل درد گاه مجبور می‌شود تا ساعت‌ها در دستشویی بماند.

ادامه نوشته

تخم‌مرغ‌ها را قبل از گذاشتن در داخل یخچال، بشوئید

www.behzadmasoom.blogfa.com

 

یک استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم شستن تخم مرغ ها قبل از گذاشتن داخل یخچال گفت:«با گذاشتن تخم مرغ های شسته نشده داخل یخچال، باکتری ها سایر مواد غذایی خام را آلوده می کنند.»

دکتر حمید رضا خدایی گفت:«افراد قبل از گذاشتن تخم مرغ داخل یخچال بایستی حتما آن را شسته و سپس داخل یخچال بگذارند و این گمان که با شستن تخم مرغ باکتری وارد آن می شود تنها در مورد تخم مرغ هایی که برای جوجه کشی می رود صدق می کند چرا که جوجه کشی را دچار اشکال می کند.»

وی افزود:«اگر حتی با شستن تخم مرغ باکتری وارد آن شود باید گفت که با پختن و یا نیمرو کردن آن در دمای 70 درجه و در عرض 2 دقیقه این باکتری ها از بین می روند و باید گفت دمای بدن مرغ 41 درجه است که تخم مرغ بعد از قرار گرفتن در فضای باز کم کم گرمای خود را از دست داده و مواد داخل آن شروع به جمع شدن می کنند.بنابراین اگر بنا باشد باکتری وارد تخم مرغ شود این زمان بهترین زمان برای ورود به تخم مرغ است اما نباید از ورود باکتری به تخم مرغ نگران بود چرا که با پختن سریع باکتری ها از بین می روند و تنها نگرانی از شستن تخم مرغ ها بایستی از تخم هایی باشد که برای جوجه کشی می روند است.»

این دکترای تخصصی علوم دامی گفت:«مهمترین دلیل برای شستن تخم مرغ ها آلوده بودن پوسته آنها است که ممکن است به مدفوع مرغ هم آلوده باشد و با گذاشتن تخم مرغ های نشسته داخل یخچال باکتری ها سایر مواد غذایی خام مثل سبزیجات و کره و پنیر و شیر و ... را آلوده می کنند و که افراد را دچار مشکلات گوارشی کرده و شاید هیچگاه متوجه نشوند منشاء مشکل آنها ناشی از تخم مرغ های نشسته داخل یخچال است.»

وی تاکید کرد:«توصیه به شستن تخم مرغ ها نه به خاطر تخم مرغ ها بلکه به دلیل سایر مواد داخل یخچال است که ممکن است به باکتری های تخم مرغ شسته نشده آلوده شوند.»


مرطوب کننده‌ها مانع بروز چین و چروک‌های پیشانی می‌شوند

 

www.behzadmasoom.blogfa.com

بازرس اصلی انجمن متخصصین پوست ایران با بیان اینکه«چین و چروک‌های پیشانی به علت انقباض و انبساط عضلات پیشانی بروز می کنند»، گفت:«استفاده از کرم های مرطوب کننده بخصوص در افرادی که دارای پوست خشکی هستند نقش مهمی در پیشگیری از بروز چین و چروک های صورت دارد.»

دکتر فرهاد ملک زاد  اظهار داشت:«چین و چروک های پیشانی به علت انقباض و انبساط عضلات پیشانی بروز می کنند و افرادی که عادت دارند به هنگام صحبت کردن، اخم کردن و یا خندیدن به پیشانی خود زیاد حرکت دهند و بیش از حد پیشانی خود را جمع کنند این کار باعث می شود که پوست صورت این افراد بشکند و با افزایش سن دچار چروک های عمیق پوستی در ناحیه پیشانی خود شوند.»

وی تاکید کرد:«این افراد بایستی سعی کنند صورت خود را به هنگام صحبت کردن یا اخم کردن و خندیدن بی حرکت تر حفظ کنند و تمرین کنند که این کار برایشان عادت شود.
استفاده از کرم های مرطوب کننده بخصوص در افرادی که دارای پوست خشکی هستند نقش مهمی در پیشگیری از بروز چین و چروک های صورت دارد و بوتاکس راه حل نهایی برای رفع چین و چروک های پیشانی محسوب می شود که منجر به فلج شدن عضلات پیشانی می شود.»

 

www.behzadmasoom.blogfa.com

موارد مصرف :

 
دگزامتازون برای درمان جایگزینی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می شود.
این دارو همچنین در درمان علامتی اختلالات التهابی و آلرژیک و در جهت سرکوب سیستم ایمنی بکار
می رود.
دگزا متازون در هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیوی، ادم مغزی، شوک بیماریهای التهابی رماتیسمی و همچنین جهت تشخیص سندرم کوشینگ و افسردگی آندوژن بکار می رود.
ادامه نوشته